donderdag 12 januari 2012

Avonddienst is zo erg niet


Dit is deze week mijn werkplek. Het is de Newsroom Algemeen op het hoofdkantoor van De Gelderlander, de redactie met het mooiste uitzicht van Nederland (zie de Waal op de achtergrond).

Zoals ik al eerder schreef: gemiddeld één in de zes weken draai ik hier avonddienst, ten dienste van alle editionele secties op dg.nl. Dat zijn achtereenvolgens (in de volgorde waarin ik ze gedurende de avond afloop om te zien of er nieuws is binnengekomen):




Is dat nou niet vervelend, zo'n avonddienst?

Nee, hoor. Ik heb er geen hekel aan. 

Op de redactie is het 's avonds uiteraard rustiger dan normaal, en dan kun je lekker vlot en geconcentreerd doorwerken. 

Toch heeft avondwerk ook z'n nadelen.

Op de eerste plaats natuurlijk dat ik m'n kinderen minder zie. Als ik thuis ben, zijn zij op school. Om ze toch te zien ga ik dan wel eens vroeg uit bed, maar dan wordt de nacht weer zo kort.

Een ander nadeel: als je overdag werkt, neem je 's avonds je rust en ontspanning. Werk je 's avonds, dan doe je dat overdag toch minder. Even een film kijken om 11 uur, dat doe je niet zo snel. (Overigens heb elk nadeel ook z'n voordeel: je hebt opeens wel  tijd om naar de kapper te gaan, of naar de tandarts, ik noem maar wat.)

Laatste vervelende gevolg van de avonddienst: ik kan niet naar mijn wekelijkse petanque-avond en loop daardoor achterstand op in de clubcompetitie van de Eerste Jeu de Boulesclub Arnhem.

Maar verder? Geen problemen, hoor. 

Over 11 minuten begint m'n shift al weer. Laat maar komen die stukjes!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten