vrijdag 6 januari 2012

Waar zouden we toch zijn zonder internet?




Vandaag teruggekeerd van een weekje vakantie. Bij thuiskomst lagen dankzij de buurvrouw post, folders en kranten al netjes op de keukentafel te wachten.

De stapel kranten was dankzij oud en nieuw niet eens zo hoog: slechts vijf verse exemplaren. Toch oefent zelfs zo'n stapeltje op mij een onweerstaanbare aantrekkingskracht uit: Nieuws! Informatie! Lekkere Weetjes!



Binnen een uurtje was ik er doorheen. Ik wist immers bijna alles al. Dankzij de iPad, het als hotspot te gebruiken mobieltje en het aldus ook in de Brabantse bossen ontsloten internet.

Vroeger, toen echt niet alles beter was, moesten we het op vakantie doen met de lokale krant of de wereldomroep voor het nieuws uit respectievelijk de tijdelijke regio en de rest van de wereld. Naar het nieuws uit de thuisregio konden we slechts gissen.

Deze week kreeg ik dankzij onze site alles mee: de dolle stier in Hengelo, de schapenziekte in Eibergen, de uitgebrande auto op de A18, de verkeerslichten bij de Westervoortse IJsselbrug en al die andere nieuwsfeiten die ik wil weten omdat ik nu eenmaal iets heb met deze streek.

En tussen het lui vakantie vieren door kon ik digitaal ook nog wat nazorg besteden aan mijn productie, die woensdag in de krant verscheen.

Waar zouden we toch zijn zonder internet? Beter misschien: waar zou ik toch zijn zonder internet?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten