zondag 22 januari 2012

Wij hebben wél lange verhalen op internet

Met belangstelling dit artikel gelezen. Het beweert dat mensen via internet best lange artikelen willen lezen, en nog bereid zijn om daarvoor te betalen ook.

Ik ben geneigd te denken dat dat klopt. Als mensen 11,95 euro willen betalen voor een e-book, waarom dan niet een eurootje voor een interessant interview uit de zaterdagkrant?


Op onze site plaatsen wij geen lange verhalen. Dg.nl is er voor het snelle nieuws, berichten waarin alleen de essentiële informatie staat. De verdieping vindt u in de krant: achtergronden, analyses, interviews, reportages en columns.

Dat wil niet zeggen dat we met die grotere producties niets doen op de site. Meest voor de hand liggend: de 'aankeiler', een warmmakertje op de site voor een uitgebreidere productie in de krant, compleet met verwijzing. Zoals deze.

Wie de achtergronden bij dat nieuws wil lezen moet dus de papieren krant lezen. Of toch niet?

Eigenlijk bieden wij onze lange verhalen al heel lang tegen betaling aan, namelijk door middel van de online-krant. Oké, u betaalt daar niet voor losse artikelen, maar wel voor een digitale uitgave van de krant waarin dat gewenste artikel staat. Voor nog geen euro.

Ik wil hier verder geen reclame maken of zo, maar als digitaal ingesteld mens zou ik het als papieren abonnee wel weten en mijn abonnement om laten zetten naar de online-versie.

Die heeft namelijk twee grote voordelen: hij is goedkoper (immers: geen distributiekosten) en laat alle edities zien (handig voor iemand die in Arnhem woont maar in Doetinchem en soms in Nijmegen werkt en ook wel eens in Ede naar de bioscoop gaat na het ziekenbezoek in Zevenaar.

Tja, de puzzels maken, dat wordt wat lastig, maar dat lijkt me niet onoverkomelijk.

Dat de online-krant nog niet goed is te lezen op mijn iPad, lijkt me vooralsnog een groter probleem. Maar naar verwachting komt ook daar op korte termijn een mooie oplossing voor.

1 opmerking:

  1. Ok maar het is toch beter op de het internet dan op duizende papieren schrijven?

    BeantwoordenVerwijderen